Ota yhteyttä

Strategia

Jaakko Hänninen, JyväskyläJyväskylän Energia on kaupungin oma energiayhtiö. Yhtiön tehtävä on luoda edellytykset asiakkaiden hyvinvoinnille tarjoamalla älykkäitä ratkaisuja energian ja veden tuotantoon, jakeluun ja käyttöön. Palvelemme vastuullisesti, luotettavasti ja ammattitaitoisesti. Haluamme rakentaa yhdessä kumppaneidemme kanssa Jyväskylästä viihtyisää, turvallista ja kilpailukykyistä asumisen ja yrittämisen seutukuntaa.

Kehitämme jatkuvasti tuotantoprosessejamme ja toimintamallejamme. Olemme esimerkiksi määrätietoisin askelin nostaneet puupolttoaineen osuutta energiantuotannossamme. Vuoteen 2025 mennessä tuotannostamme 70 % perustuu uusiutuviin polttoaineisiin. Myös muun toimintamme hiilijalanjälki pienenee.

Jyväskylän Energian vuonna 2015 valitsema strategia tähtää nykyisen liiketoiminnan parantamiseen ja tehostamiseen. Sen rinnalla etenemme kehitysohjelmia toteuttamalla. Sähkön myynnin, lämmön ja viilennyksen ja vesiliiketoiminnan kehitysohjelmien tavoite on kasvattaa kyseisiä liiketoiminta-alueita yksin tai valittujen kumppaneiden kanssa valtakunnallisesti merkittäväksi toiminnaksi. Esimerkkinä tästä 2016 - 2017 vuosien vaihteessa tuotiin markkinoille Pisara-vesioperaattori, jonka innovatiiviset ratkaisut vievät Jyväskylässä koeteltuja parhaita käytäntöjä myös muiden vesihuoltolaitosten käyttöön.

Huomioimme kaikessa toiminnassamme haitallisten ympäristövaikutusten vähentämisen, hallitsemme energiantuotannon ympäristövaikutuksia sekä edistämme energiatehokkuutta. Huolehdimme ympäristöosaamisen jatkuvasta parantamisesta, edistämme sidosryhmien järkevää energiankäyttöä sekä viestimme avoimesti myös ympäristöasioita.

Älykkäitä verkkoteknologioita ja digitaalisuutta hyödyntämällä kehitämme yhä vaivattomampaa ja käyttäjäystävällisempää asiakaspalvelua. Sähköisten asiointipalveluiden lisääntyminen vapauttaa asiakkaamme hoitamaan sähköön, lämpöön ja veteen liittyviä asioitaan juuri silloin, kun se hänelle sopii. 

Toimimme verkottuneina alamme parhaiden kumppanien kanssa pitääksemme palvelujemme laadun ja kilpailukyvyn kohdallaan. Esimerkkeinä uusista palveluista mainittakoon liittymäpalveluiden sähköinen asiointijärjestelmä, joka valmistui kesäksi 2012. Keväällä 2013 asiakkaamme saivat käyttöönsä Monitori-kulutusraportointipalvelun ja häiriötiedotepalvelun.  

Asiakaslupaus: tehtävämme on auttaa ja opastaa 

Asiakaslupauksemme on: ”Autamme valitsemaan viisaasti. Opastamme käyttämään tehokkaasti.” Lupaus kertoo suunnasta, johon haluamme yrityksenä kehittyä.

Kolme asiakaslupauksen alakohtaa täydentävät päälupausta ja kuvastavat niitä arvoja ja hyötyjä, joita tuotamme asiakkaillemme: huolettomuutta sähkön, lämmön ja veden saatavuudesta, helppoa ja sujuvaa asiointia kanssamme sekä asiantuntevaa apua energiaan tai veteen liittyvissä hankinnoissa ja tuotteidemme järkevässä käytössä. 

Alla oleva pieni videomme kiteyttää sen, miksi työtämme teemme: sinua varten, elämää varten.