Ota yhteyttä

Väreen asiakas: tarkista tästä muutokset laskutukseen

20.2.2019

Vuoden alusta Jyväskylän Energian sähkönmyyntisopimukset siirtyivät Väreelle. Sähkönmyyjän vaihtuminen tuo joitain muutoksia laskutukseen.

Vuoden alussa kaikkien JE:n sähkönmyyntiasiakkaiden sopimukset siirtyivät Väre Energia Oy:n nimiin. Sähkönsiirrosta vastaa kuitenkin edelleen paikallinen sähköverkkoyhtiö, esimerkiksi Jyväskylän kantakaupunkialueella JE-Siirto Oy. Sähkönmyyjän vaihtuminen tuo muutoksia laskutukseen ja näistä muutoksista on kerrottu niin postitse lähetetyissä asiakaskirjeissä, sähköisissä uutiskirjeissä kuin aiemmin näillä verkkosivuilla täällä.

Yhdestä laskusta kahteen laskuun

Tähän asti JE:n sähkönmyynnin ja JE-Siirron sähkönsiirron asiakkaita on voitu laskuttaa yhdellä laskulla, joka on kattanut sekä sähkönmyynnin että -siirron osuuden. Jatkossa, 1.3.2019 alkaen, Väre laskuttaa itse sähkönmyynnin osuuden omalla laskullaan ja paikallinen sähköverkkoyhtiö, esimerkiksi JE-Siirto Oy, sähkönsiirrosta omalla laskullaan.

Muita muutoksia laskuihin

OP:n asiakkaille, joiden laskut ovat olleet e-laskuina, muutos tapahtuu automaattisesti. Kaikille Väreen sähkönmyyntiin vuodenvaihteessa siirtyneille asiakkaille Väre on pankin toimesta lisätty asiakkaan e-laskuttajaksi ja ensimmäisestä Väreen sähkölaskusta alkaen laskut toimitetaan asiakkaalle e-laskuja.

Muutos näkyy ainoastaan tiliotteella, jonne on ilmestynyt Väre toiseksi sähkönlaskuttajaksi.

Muiden pankkien asiakkailla Väre on lisätty asiakkaan verkkopankissa e-laskuttajien luetteloon. Asiakkaan on kuitenkin vielä erikseen hyväksyttävä Väre e-laskuttajaksi. Normaalisti tässä hyväksynnässä tarvitaan laskulta viitenumero, mutta Väreen osalta nämä tiedot on toimitettu pankkiin jo valmiiksi. Hyväksyntä onnistuu vaikka seuraavan verkkopankkikäynnin yhteydessä.

Huomioithan, että viimeinen päivämäärä e-laskun hyväksynnälle on 20.3.2019.

Mikäli e-laskun hyväksyntää ei ole tehty ennen ensimmäistä Väreen laskutusta, saa asiakas ensimmäisen laskun paperisena postiosoitteeseensa.

Paperilaskut tulevat samoihin osoitteisiin kuin aiemminkin. Verkkopankissa laskua maksaessasi joudut perustamaan Väreen tilinumeroineen laskuttajatietoihin.

Suoramaksujen kanssa on pankkikohtaisia eroja. Niillä OP-ryhmän ja Nordean asiakkailla, joilla laskut ovat olleet suoramaksuina, suoramaksu tulee automaattisesti myös Väreen laskuille. Muiden pankkien asiakkaat joutuvat tekemään uuden suoramaksusopimuksen pankin kanssa, vaikka heillä olisi jo aiemmin ollut suoramaksu käytössä.

Väreen ja JE:n asiakaspalvelu apunasi

Väreen asiakaspalvelun yhteystiedot ovat:

Puhelin: 03 777 3131
Sähköposti: asiakaspalvelu (at) vare.fi

Väreen asiakaspalvelu on avoinna arkisin klo 8-20 ja lauantaisin klo 10-16.
Yhteyden saa myös Väreen sivujen chat-palvelun kautta: www.vare.fi

JE:n asiakaspalvelu palvelee maanantaista sunnuntaihin kellon ympäri numerossa 014 366 4010. Yhteyden asiakaspalveluumme saa myös verkkosivujemme chatin tai sähköisen yhteydenottolomakkeen kautta.