Ota yhteyttä

Verso panostaa palveluun ja paikallisuuteen



Palveluyrityksen ydin on onnistuneessa asiakaskokemuksessa. Se ratkaistaan jokaisessa palvelutilanteessa ja jokaisessa kohtaamisessa. Tyytyväinen asiakas tulee uudelleen ja suosittelee paikkaa muillekin
.

Kesällä 2016 avattu Hotelli Verso on saa asiakkailtaan hyvää palautetta. Yrittäjä Ari Pärnänen seuraa asiakkaiden Versosta antamia arvioita muun muassa verkossa. Booking.com –sivustolla Verso on kerännyt jo liki 450 arviointia, joiden keskiarvo on kouluarvosanalla mitattuna erinomainen.

Paikallisuutta ja paikallisia yhteistyökumppaneita Versossa arvostetaan korkealle: tarjolla on muun muassa paikallisen paahtimon kahvia, leipä on leivottu lähituottajien viljasta ja jopa Verson sisustuksessa ja remontissa on käytetty paikallisia toimijoita.

– Paikallisten yhteistyökumppaneiden käyttäminen on erityisen tärkeää Verson kaltaiselle paikalliselle perheyritykselle. Se määrittää ajatusmaailmaani ja pitää elää niin kuin opettaa, muistuttaa Pärnänen.

Asioita voi oppia, asennetta ei

Versolaisten tavoitteena on tarjota asiakkaalle persoonallinen palvelukokemus. Sellainen, jossa asiakas kokee olonsa tervetulleeksi ja palvelluksi. Hotellivierailunsa aikana asiakas käy läpi useita palvelutilanteita. Palvelukulttuuri ja asiakkaan kuunteleminen ovat onnistumisen kulmakiviä – ja jokaisen työntekijän vastuulla! Onnistuminen ratkaistaan jokaisessa kohtaamisessa.

– Palvelualalla työskenteleminen tarkoittaa luontaista, ihmisestä itsestään lähtevää palveluasennetta. Sitä pitää olla. Muita asioita voi oppia, asennetta ei, toteaa Ari Pärnänen.

Versossa pyritään saamaan asiakkaalta palautetta heti tuoreeltaan, etenkin jos kyse on asiasta, johon hotellissa voidaan puuttua heti, vaikkapa huoneessa palanut lamppu tai vuotava suihkuletku.

– On hienoa, että asiakkaat osaavat nykyisin antaa negatiivistakin palautetta positiivisessa hengessä, toteaa yrittäjä Ari Pärnänen.

Ketjuhotelleihin verrattuna versolaiset tekevät kaikki päätökset itse. Valmista konseptia ei ole. Myös henkilökunta osallistuu aktiivisesti päätöksentekoon.

– Enemmän Verso on tämän henkilökunnan kuin meidän yrittäjien aikaansaannosta, Pärnänen kiittää.

Monitori apuna kulutusseurannassa

Kun oli aika kilpailuttaa sähkösopimus, Jyväskylän Energia oli luontainen vaihtoehto. Energiankulutusta Pärnänen seuraa hyväksi toteamastaan Jyväskylän Energian sähköisestä asiointipalvelusta, Monitorista.

Varsinaisia energiansäästötavoitteita ei ole asetettu, mutta kulutus pyritään pitämään maltillisena. Muutamia energian säästötoimenpiteitäkin on tehty: lamppuja vaihdettu led-valaisimiksi ja paljon sähköä kuluttavia keittiölaitteita vaihdettu energiatehokkaammiksi.

– Verson tulevaisuus näyttäytyy positiivisena, mutta töitä täytyy tehdä, summaa Pärnänen.


Kuva: Verso