Jyväskylän Energia jatkaa Elenia Lämpö Oy:n kaukolämpökumppanina Jyväskylässä

28.8.2017

Jyväskylän Energia toimittaa jatkossakin kaukolämpöä Elenia Lämpö Oy:lle Palokan, Palokärjen ja Vaajakosken alueille. Yhtiöt julkistivat tiedotteen pitkäaikaisen sopimuksen solmimisesta 28.8.2017.

Jyväskylän Energia tuottaa tulevaisuudessakin Elenia Lämmön tarvitseman kaukolämmön Jyväskylässä ja Elenia Lämpö vastaa lämmön jakelusta asiakkailleen. Jyväskylän Energia on toimittanut yhtäjaksoisesti kaukolämpöä Elenia Lämmölle ja sen edeltäjäyhtiöille vuodesta 1992 lähtien.

– Yhteistyömme lämmön hankinnassa Jyväskylän Energian kanssa on toiminut erittäin hyvin, joten yhteistyön jatkuminen on luonnollinen jatke aiemmalle pitkäaikaiselle yhteistyöllemme. Uusi sopimus ja yhteistyömme turvaavat lämpötoimintojen kehittämisen pitkälle 2020-luvulle, kertoo operatiivinen johtaja Janne Lamberg Elenia Lämmöstä.

– Jyväskylän Energian tuotantokapasiteetti Keljonlahden ja Rauhalahden voimalaitoksissa sekä niitä tukevissa lämpökeskuksissa riittää hyvin Elenia Lämmön tarpeiden kattamiseen. Olemme ylpeitä siitä, että Elenia Lämpö luottaa osaamiseemme ja että jatkossakin koko Jyväskylässä kaukolämmöstä yli puolet syntyy hiilineutraalisti kotimaisella puupolttoaineella ja päästöjä säästävästi yhteistuotantona sähkön kanssa, sanoo asiakkuusjohtaja Tapo Lehtoranta Jyväskylän Energialta.

Lisätietoja:

Janne Lamberg, operatiivinen johtaja, Elenia Lämpö Oy, p. 040 504 0396

Tapo Lehtoranta, asiakkuusjohtaja, Jyväskylän Energia Oy, p. 040 536 0153

Elenia Lämpö Oy tarjoaa asiakkaidensa tarpeisiin ympäristömyönteisiä, vaivattomia ja kilpailukykyisiä lämmitysratkaisuja. Elenia Lämpö tuottaa kaukolämpöä ja sähköä sekä myy ja jakelee kaukolämpöä ja maakaasua. Yhtiön toiminta-aluetta ovat Häme, Keski-Suomi, Pohjois-Pohjanmaa ja Heinola.

Jyväskylän Energia -yhtiöiden perustehtävä on luoda edellytykset asiakkaiden hyvinvoinnille tarjoamalla älykkäitä ratkaisuja energian ja veden tuotantoon, jakeluun ja käyttöön. Konsernissa työskentelee 260 ammattilaista, ja liikevaihto vuonna 2016 oli 194 miljoonaa euroa. Jyväskylän Energia Oy:n omistaa Jyväskylän kaupunki.