Muuramen tokaluokkalaiset valtakunnallisen energiakilpailun voittajaksi

27.1.2017

Tokaluokkalaisten Energiansäästöviikon 20-vuotisjuhlavuoden energiakilpailun voitti Mäkelänmäen koulun 2 C -luokka Muuramesta Energycity-lautapelillään.

Alueellisen kilpailun järjesti Jyväskylän Energia, ja Motiva koordinoi kilpailua valtakunnallisesti. Alueellisten kilpailuiden voittajatyöt lähetettiin valtakunnalliseen kilpailuun, jonne kilpailutöitä saapui yhteensä seitsemän.

Jyväskylän Energian kilpailuraati ihastui muuramelaisten kilpailutyössä sen kekseliäisyyteen ja monipuolisuuteen.

- Energycity on oivaltava, suloinen, hauska ja moniulotteinen peli, jossa myös pelaajien omat hoksottimet pääsevät käyttöön. Kilpailutyötä oli selvästi pohdittu alusta loppuun taitavasti ja saatu siten aikaan hienosti toimiva kokonaisuus. Visuaalisestikin näyttävän pelin luomiseen oli käytetty valtavasti kekseliäisyyttä sekä kädentaitoja, kertoo raadin edustaja, markkinointikoordinaattori Miia Hyvärinen Jyväskylän Energialta.

Myös valtakunnallisen kilpailun raati kiitteli voittajatyön monipuolisuutta, värikkyyttä ja opettavaisuutta. Pääpalkinnoksi voittajaluokka saa luokkaretken Helsinkiin lukuvuoden lopussa. Energiansäästöviikko ja HSL kuljettavat tuolloin luokan tutustumaan Heurekaan ja Korkeasaareen.

Energiansäästöviikosta eväitä kestävään elämäntapaan

Tokaluokkalaisten Energiansäästöviikkoon kuuluu energiakilpailun lisäksi energiaopetus. Energiaopetuksen tueksi on käytössä opettajille tarkoitettu Hei, kaikki toimii -materiaali sekä kullekin oppilaalle oma Energiakirja. Viime Energiansäästöviikolla Jyväskylän Energia sponsoroi materiaalit kaikille halukkaille Jyvässeudun tokaluokille ja kävi myös vierailemassa kahdessa jyväskyläläisessä koulussa. Jyväskylän Energialla iloitaan, että energia-asioiden opetteluun riittää kouluissa innokkuutta.

- On ilo huomata, miten paljon energia-asiat kiinnostavat koululaisia ja miten suurella innolla tällaisiakin kilpailutöitä tehdään. Resurssiviisaan energiankäytön opettelu pienestä pitäen auttaa varmasti myös kestävämmän tulevaisuuden luomisessa, toteaa Hyvärinen.

Mäkelänmäen koulun 2C palkitaan ensi viikon tiistaina 31.1. klo 9.30 Mäkelänmäen koululla Muuramessa (Mäkeläntie 10). Median edustajat ovat tervetulleita seuraamaan palkitsemista ja tutustumaan voittajatyöhön. Palkitsemistilaisuuteen liittyvät kysymykset voi osoittaa suoraan voittajaluokan opettaja Heli Lukkarilalle, Heli.Lukkarila(at)edu.muurame.fi.

Lisätiedot: Markkinointikoordinaattori Miia Hyvärinen, Jyväskylän Energia Oy, p. 040 571 5024, miia.hyvarinen(at)jenergia.fi