Pääosa Jyväskylän Energian asiakkaista valitsee puhelinpalvelun tai sähköisen palvelukanavan

17.1.2017

Jyväskylän Energia -yhtiöiden asiakaspalvelussa sähköisten yhteydenottojen osuus on kasvanut reippaasti viime vuosina: 2015-vuodesta puheluiden määrä on noussut viisi ja sähköisten yhteydenottojen määrä huimat 33 %. Viime vuonna puhelin oli yhä selkeästi suosituin kontaktikanava 78 %:n osuudella.

Yhä suurempi osuus energia- ja vesiyhtiön asiakkaista arvostaa ajasta ja paikasta riippumattoman asioinnin mahdollisuutta.

- Nykyaikana ei ole tapana lähteä selvittämään laskuja yritysten toimistoille ja yhä harvempi haluaa jonottaa linjalla odottamassa asiakaspalvelijan vapautumista. Meillä esimerkiksi sähkösopimuksen teko verkossa on helppoa, ja jatkosopimuksenkin pystyy tekemään tekstariin vastaamalla. Laskutiedustelut hoituvat netin kautta tai puhelimitse – käytännössä kaiken voi hoitaa puhelimella tai sähköisesti, iloitsee myyntipäällikkö Tero Vänttilä Jyväskylän Energia -yhtiöistä.

Vänttilä on erityisen tyytyväinen siihen, että kiinteistöjen rakentajien sähköiset palvelut on otettu hyvin vastaan. Liittymissopimuksetkin voi nykyisin hoitaa verkossa.

- Asiakaspalvelun puhelin vastaa meillä keskimäärin 50 sekunnissa ja palvelee 24 tuntia vuorokaudessa joka päivä. Sähköisten yhteydenottojen vastausaika on arkisin keskimäärin 17 tuntia. Palvelukanavistamme uusin, neuvova chat, palvelee viikolla kello 20:een saakka ja lauantaisin kello 10 – 16. Asiakaspalvelumme tyytyväisyyskyselyyn vastanneista 74 % piti palvelua kiitettävänä, Vänttilä kertoo.

Asiakaspalvelupisteen rooli on jo usean vuoden ajan jatkanut kutistumistaan. Viime vuonna kävijöiden osuus asiakaskontakteista oli enää 2 %.

Kivääritehtaalla toimiva palvelupiste onkin päätetty sulkea kysynnän puutteen vuoksi tämän viikon lopussa. Pisteestä lainattavissa olleet kosteus- ja radon-mittarit siirretään kaupunginkirjastolle, josta niitä ja kulutusmittareita saa lainata kirjastokortilla.

Rakentajan liittymispalveluun voi tämän jälkeenkin varata henkilökohtaisen tapaamisajan Kivääritehtaan tiloissa Jyväskylän Energian sivuilta löytyvästä varauskalenterista.

Lisätiedot: myyntipäällikkö Tero Vänttilä, p. 0400-373189 (tavoitettavissa 17.1.2016 kello 9 – 12)