Jyväskylän Energia ja Elenia sopivat yhteistyöstä asiakaspalvelussa: Uusi avaus energia-alan palvelukehityksessä

3.1.2017

Jyväskylän Energia on solminut sopimuksen asiakaspalvelutoimintojen siirrosta Elenia Palvelut Oy:lle. Yhteistyöhön sisältyy Jyväskylän Energia -konsernin sähkönmyynnin, sähkönsiirron, kaukolämmön ja vesihuollon yleinen asiakaspalvelu. Monikanavainen asiakaspalvelukokonaisuus kattaa asiakkaiden puhelin-, sähköposti- ja chat-palvelut sekä nykyiset internet-palvelu- ja palautekanavat.

Jyväskylän Energia hoitaa jatkossa edelleen sähkön, lämmön ja veden asiakkaiden teknisen palvelun ja laskutuksen. Muutos ei vaikuta Jyväskylän Energia -yhtiöiden asiakkaiden käyttämiin asiointikanaviin.  Yhteyden oman energia- ja vesiyhtiönsä asiakaspalveluun saa jatkossakin tutuista puhelinnumeroista ja nettisivuilta.

Jyväskylän Energian ja Elenia Palveluiden yhteistyö tuo samalla Suomen energiamarkkinoille kokonaan uudenlaisen palvelukonseptin, jossa yhdistyy kahden merkittävän energia-alan yhtiön palveluosaaminen ja vankka kokemus energiaratkaisuista.

- Valittuamme yhteistyökumppaniksemme toisen vahvan energia-alan toimijan pääsemme uudistamaan asiakaspalvelutoimintojamme uuteen suuntaan vastataksemme entistä paremmin toimialan haasteisiin ja asiakkaiden palveluodotuksiin. Uskomme erityisesti mahdollisuuksiimme parantaa asiakkuuksiemme hoitoa yhdessä kumppanimme kanssa, toteaa asiakkuusjohtaja Tapo Lehtoranta Jyväskylän Energialta.

Liiketoimintasiirrossa Jyväskylän Energia Oy:stä siirtyy Elenia Palvelut Oy:öön kuusi asiakaspalvelun ammattilaista vanhoina työntekijöinä. Henkilöstö aloittaa Elenian palveluksessa 9.1.2017 samaan aikaan, kun Elenia aloittaa asiakaspalvelutuotannon Jyväskylän Energialle.

- Elenia on määrätietoisesti kehittänyt monikanavaista asiakaspalvelua, jotta voimme tarjota palveluamme myös muille yrityksille. Nyt pääsemme yhdessä Jyväskylän Energian kanssa avaamaan energia-alalle kokonaan uudenlaisen palvelukonseptin ja tuottamaan yhteistyössä korkealaatuista asiakaspalvelua. Yhdistämällä kummankin osapuolen energia-alan osaajien kokemuksen ja voimavarat huolehdimme siitä, että asiakkaat saavat hyvää monikanavaista palvelua joustavasti ja laadukkaasti, lupaa Elenia Palvelut Oy:n toimitusjohtaja Ville Sihvola.

- Voimme nyt yhdessä todeta tekevämme täysin uuden yhteistyöavauksen energia-alan palvelun uudistamiseen. Uskon, että tekemämme ratkaisu avaa uusia mahdollisuuksia muillekin energia-alan toimijoille, sillä tämä on luonnollinen kehitysaskel, jota ala on kaivannut jo pitkään, Lehtoranta toteaa.

Jyväskylän Energian asiakkaiden palveluajat säilyvät entisellään. Elenian asiakaspalvelussa työskentelee noin 70 energia-alan ammattilaista.

Lisätietoja:
Tapo Lehtoranta, asiakkuusjohtaja, Jyväskylän Energia Oy, puh. 040 536 0153